Kineska potražnja pomogla Daimleru u prvom tromjesečju

Bez autora
Apr 20 2021

Rastuća kineska potražnja za automobilima marke Mercedes-Benz i više cijene povećale su dobit njemačkog proizvođača luksuznih automobila Daimlera u prvom tromjesečju, pokazuje preliminarno izvješće, objavljeno u petak.

Prilagođena dobit prije kamata i poreza skočila je u prvom tromjesečju na pet milijardi evra, sa 719 milijuna evra u istom prošlogodišnjem periodu kada su rezultate pritisnula ograničenja uvedena radi suzbijanja prvog vala pandemije koronavirusa.

U odgovarajućem razdoblju 2019. godine iznosila je 2,3 milijarde evra, prenosi Hina.

Kompanija je u perioduu od januara do marta u Kini prodala 220.529 vozila marke Mercedes-Benz, za 60 odsto više nego u istom prošlogodišnjem periodu. U Evropi prodali su ih 192.302, tek 1,8 odsto više nego u istom periodu 2020. godine.

"Povoljan zamah prodaje u Mercedes-Benz Carsu nosile su sve vodeće regije, a posebno Kina, i snažno je podupro kombinaciju proizvoda i određivanje cijena u prvom tromjesečju”, objavio je Daimler.

Prodaja u Kini odražava ubrzanje ekonomskog oporavka u azijskom divu u prvom kvartalu, na 18,3 odsto na godišnjoj razini. Budući da nisu mogli putovati, bogatiji kineski potrošači iskoristili su raspoloživi dohodak za kupnju luksuznih artikala.

Kineski potrošači pomogli su u oporavku Daimlera već u 2020., potaknuvši rast prodaje u drugoj polovini godine i nadomjestivši slabiji rezultat u drugim regijama.

I Daimlerov njemački konkurent Volkswagen izvijestio je danas o skoku prodaje u Kini, za čak 65 odsto.

Automobilski sektor teško pogađa nestašica ključnih poluprovodničkih čipova, koja je prisilila nekoliko kompanija, uključujući Ford, General Motors i VW, da smanje ili prilagode proizvodnju.

Nestašica je uglavnom poštedjela Daimler, koji je nije komentirao.

Kompanija će objaviti detaljne kvartalne rezultate 23. april.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik